EPSU-kortti

Epsu-korttia käyttävät vuonna 2024  alla olevat seurat (huom! yhteistyötä tekevät ÖID:n seurat):

Järviseudun Rasti

Jalasjärven Jalas

Kauhajoen Karhu

Kauhavan alueen iltarastit: Kauhavan Wisa, Kortesjärven Järvi-Veikot, Alahärmän Kisa

Laihian Luja

Lapuan Virkiä

YKV-PoRa -yhteistyö: Pohjankyrön Rasti, Ylistaron Kilpa-Veljet

Rasti-Jussit

Hanakat -rastit: Rastiketut, Kuortaneen Kunto, Lehtimäen Jyske, Ähtärin Urheilijat

Rasti-Kurikka

Suunta-Jurva

Teuvan Rivakka/ Närpes OK/ OK Kristina

Vaasan Suunnistajat/ IF Femman/ Solf IK/ Malax IF

• Epsu-kortti on henkilökohtainen ja oikeuttaa osallistumaan kaikkien yllä olevien seurojen järjestämiin kuntosuunnistustapahtumiin ilman erillistä karttamaksua. Emit-kortin vuokra tai muut vastaavat maksut eivät sisälly Epsu-korttiin.
  • Epsu- kortin hinta kaudella 2024 on 75 €.  Kortin myyvä seura saa myyntihinnan kokonaan itselleen ja ostohetkellä ostajan nimi kirjoitetaan korttiin. Epsu-kortti päivitetään Epsu 2024 -tarralla.
  • Epsu- kortti ei estä seurojen omien kausikorttien myyntiä.
  • 20 v ja sitä nuoremmille kuntorastit ovat ilmaiset eikä heille täten jaeta Epsu-kortteja

Merja Högnäsbacka

Epsun harrastesuunnistusvastaava

********************************************************************************************************

Epsu-kortti hanke aloitettiin vuonna 2014. Sen tavoitteeksi asetettiin alueen seurojen yhteistoiminnan ja kuntosuunnistustapahtumien kehittäminen. Hankkeen uskottiin lisäävän kuntosuunnistustapahtumien osanottajamääriä ja sitä kautta myös niiden laatua. Oleellinen osa hankesuunnitelmaa oli panostaminen nuoriin, minkä vuoksi hankkeessa mukana olevien seurojen kuntosuunnistustapahtumiin osallistuminen on ilmaista 20 vuotialle ja sitä nuoremmille.

Kortin käyttö on vakiintunut suurimmalle osalle alueen seuroista ja toimintaperiaate on säilynyt alkuperäisessä muodossaan.